Βρίσκεστε εδώ: HomeΕιδήσειςΕπικαιρότηταΝαι στη Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το νομαρχιακό συμβούλιο

Ναι στη Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το νομαρχιακό συμβούλιο

Θετικά γνωμοδότησε προχθές το νομαρχιακό συμβούλιο Ιωαννίνων, απούσης της μείζονος μειοψηφίας η οποία είχε τοποθετηθεί πριν  αποχωρήσει στην αρχή της συνεδρίασης, επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: «Ιόνια Οδός: τμήμα από τέλος παραχώρησης  έως Κακαβιά», αλλά με την προϋπόθεση να κατασκευαστούν δυο Cut and Cover στην περιοχή της Κοσμηράς και στο μνημείο του Μαχητή στο Καλπάκι.

Στην απόφαση θα συμπεριληφθούν και οι προτάσεις-ενστάσεις των δήμων Μπιζανίου, Πασσαρώνας, Ευρυμενών, Μολοσσών και Άνω Καλαμά οι οποίοι ζητούν ορεινή χάραξη.

Υπέρ της χάραξης που επιλέχθηκε τάχθηκε ο δήμαρχος Καλπακίου. Ακόμη ζητείται από το ΥΠΕΧΩΔΕ να εξεταστούν θετικά τα αιτήματα για κατασκευή ημικόμβων στη Ζωοδόχο και στη Μεταμόρφωση.

Η θετική γνωμοδότηση ήταν αναμενόμενη, δεδομένου ότι πλέον πιέζει ο χρόνος για ολοκλήρωση της μελέτης, ώστε να προταθεί για ένταξη το έργο σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, πιθανότατα στο ΕΣΠΑ. Ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Σταύρος Καλογιάννης έχει ήδη ανακοινώσει ότι επιλέχθηκε η καλύτερη δυνατή λύση και η χάραξη δεν θα αλλάξει, όπως ζήτησαν οι δήμοι και να γίνει ορεινή.

Η τοποθέτηση του νομάρχη

«Η χωροθέτηση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά έγινε το 1998. Τότε ουδείς ασχολήθηκε, ουδείς έκανε την παραμικρή κουβέντα. Η πρώτη συζήτηση για το τμήμα αυτό έγινε το 2005 όταν είχε έλθει στο Νομό ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς. Ήμουν παρών σε όλες σχεδόν τις συναντήσεις που ακολούθησαν, του Υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Στ. Καλογιάννη με τους δημάρχους, χωρίς να υπάρχουν ενστάσεις», τόνισε ο νομάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης και υποστήριξε ότι σήμερα δεν θα μιλούσαμε για το τμήμα «από κόμβο Εγνατίας μέχρι Ζωοδόχο», αν είχε γίνει αποδεκτή από το ΥΠΕΧΩΔΕ η πρόταση για υπογειοποίηση του,  με την ταυτόχρονη ένταξή του στη σύμβαση παραχώρησης.

«Τότε κατηγορήθηκα, αλλά σήμερα δικαιώθηκα»,  τόνισε χαρακτηριστικά.

Αποτέλεσμα των συνεχών επαφών, συμπλήρωσε ο Νομάρχης, ήταν η αποδοχή από τον Υφυπουργό πρότασής του – με τη σύμφωνη γνώμη του ΤΕΕ- για την κατασκευή  Cut and Cover  (επιχωματισμένο τούνελ) στην Κοσμηρά και στο Μνημείο Μαχητή στο Καλπάκι, προκειμένου να  αποφευχθεί η μεγάλη αλλοίωση του τοπίου και να μηδενιστεί η προκαλούμενη ηχητική όχληση.  

Αναφέρθηκε επίσης και στην πρωτοβουλία που ανέλαβε για την εκπόνηση μελέτης    βελτίωσης  του οδικού άξονα μέχρι και την Κόνιτσα.

«Επισκέφτηκα, τόνισε, τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Ηπείρου και ζήτησα να γίνει πρόβλεψη και για την Κόνιτσα. Μου ζητήθηκε να γίνει από τη Νομαρχία προμέτρηση της μελέτης για το κόστος της, καθώς ενδεχομένως να απαιτηθεί υπογειοποίηση ενός τμήματος μετά το Καλπάκι και προς  Κόνιτσα, πράγμα που θα κάνουμε».

Παράλληλα έγινε αποδεκτή και η πρότασή του να διαβιβαστούν και όλες οι επιμέρους παρατηρήσεις και ενστάσεις που έχουν κατατεθεί από άλλους δήμους και φορείς. «Μιλάμε για ένα έργο με μεγάλο κόστος. Εμείς θέλουμε να κατασκευαστεί και αυτός και οι κόμβοι, ώστε να σπάσει η απομόνωση».

Παρεμβάσεις φορέων

Στη συνεδρίαση  τοποθετήθηκαν επίσης ο νομαρχιακός σύμβουλος  Χρήστος Μεντής, οι δήμαρχοι  Μπιζανίου Αχιλλέας Σίντος, Πασσαρώνας Σάκης Βλέτσας, Ευρυμενών Μιχάλης Κατσάνος, Μολοσσών Γιώργος Παργανάς, Καλπακίου Κώστας Καψάλης αλλά και ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας στο δήμο Μπιζανίου και εκ μέρους της επιτροπής πρωτοβουλίας κατοίκων και φορέων Βαγγέλης Καραμπίνας, οι οποίοι επέμειναν στην πρόταση για ορεινή χάραξη και σε ότι αφορά το δήμο Μπιζανίου επικαλέστηκαν και την προκαταρκτική μελέτη που έχει συντάξει από το 2007 ο δήμος.

Ερωτήματα, ενστάσεις και αιχμές  από Χατζηεφραιμίδη

Ο επικεφαλής της παράταξης «Άπειρος Τόπος» Μάκης Χατζηεφραιμίδης λίγο πριν αποχωρήσει από το νομαρχιακό συμβούλιο τοποθετήθηκε ως εξής στο θέμα:

«Υπάρχει ένα ερώτημα που ακόμη δεν απαντήθηκε από την πολιτική ηγεσία.

Από πού θα χρηματοδοτηθεί;

Το ΠΕΠ του ΕΣΠΑ δεν έχει χρήματα γι΄αυτό το σκοπό.

Το τομεακό του ΕΣΠΑ έχει δεσμευθεί για άλλες υποδομές και για άλλες περιοχές, πλην ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ.

Προφανώς εθνικοί πόροι δεν υπάρχουν και λόγω συνεχούς μείωσης του ΠΔΕ

Μπορεί κάποιος να μας πει αν θα ολοκληρωθεί η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ σε αυτή την προγραμματική περίοδο δηλαδή μέχρι το 2013-2015  και με ποιους πόρους;

Επίσης, για ποιο λόγο όσο ήταν σε εξέλιξη η μελέτη δεν εισακούσθηκαν οι απόψεις των φορέων, της Τ Α και των Επιμελητηρίων, ώστε να έχουμε μια μελέτη αποδεκτή με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα;;

Είναι βέβαιο ότι τόσο οι προτάσεις του ΤΕΕ όσο και οι μελέτες που είχαν εκπονηθεί από τους Δήμους, αποτύπωναν μια πληρέστερη άποψη και συνάμα την συμφερότερη για τον τόπο λύση. Γιατί αγνοήθηκαν επιμελώς;

Τέλος, οφείλουμε να πούμε ότι και ορισμένοι Δήμαρχοι γνώριζαν και γνωρίζουν τις εξελίξεις όσον αφορά  στην τελική χάραξη . Γιατί όμως κάνουν πως δεν ξέρουν και κάνουν πως παλεύουν;; Για να είναι αρεστοί στις επιτροπές αγώνα και στους διαμαρτυρόμενους φορείς και πολίτες;».

Κατήγγειλε τέλος το νομάρχη για τακτική... Ποντίου Πιλάτου.

Πηγή: Νέοι Αγώνες Ηπείρου



Τελευταίες Ειδήσεις

Pagemaker